The Journey - Beauty Blogger Indonesia The Journey - Beauty Blogger Indonesia: [Review] Himalaya purifying neem mask

[Review] Himalaya purifying neem mask

Buat yang memiliki jenis kulit berminyak dan bermasalah dengan jerawat, boleh baca postingan ini sampai selesai ^_~ karena kalian akan suka banget sama produk ini hehehee.
What it does:
Himalaya's Purifying Neem Pack brings together the goodness of Neem, Fuller's Earth and Turmeric, which work together to regulate excess oil secretion, clean clogged pores and prevent the recurrence of pimples.

Directions:
Cleanse the face and neck. Apply Purifying Neem Pack evenly all over the face and neck, avoiding the area around the eyes and mouth. Let the mask dry for 10-15 minutes and remove with a wet sponge or towel. Rinse with cool water. For optimal results, use once a week.

Key ingredients:
Neem : Neem oil relieves dry skin and soothes itchiness, redness and irritation. It also improves general skin health and immunity, combating bacterial infections such as acne, boils and ulcers.

Turmeric : It has been used as an antiseptic for centuries. It has strong anti-inflammatory properties which soothe skin gently and makes skin soft & supple.

Fuller’s Earth : It is primarily used to lighten the skin and has cooling and anti-inflammatory properties that remove deep-seated dirt and skin pollutants.

Other Ingredients : Sodium methylparaben IP, sodium propylparaben IP, imidazolidinyl urea, DMDM hydantoin.
Masker ini memiliki aroma herbal yang sangat kuat, saat pertama kali saya aplikasikan, kulit saya merasakan sensasi tingling. Tetapi sensasi itu mulai berangsur-angsur menghilang setelah maskernya mengering.

TIPS!
Jangan berbicara atau tertawa saat mengenakan masker dengan jenis seperti ini, karena itu malah akan menyebabkan keriput.
Masker ini sangat baik untuk membersihkan wajah dari kotoran, minyak berlebih, dan jerawat namun sayangnya tidak bisa membersihkan komedo. Selain berfungsi sebagi masker, produk ini juga bisa berfungsi sebagai scrub, karena didalamnya terdapat butiran halus yang berfungsi sebagai exfoliator.
Pros:
C Best for oily and pimple-prone skin.
C Give healthy gloss without using anything.
C Available in 2 sizes, 50 gr or 100 gr.
C Have natural ingredients like neem, fuller’s earth, turmeric, etc.
C Gently exfoliates skin making skin soft & supple.
C Effectively removes dirt & impurities.
C Make my skin soothes.
C Gently exfoliates skin making skin soft & supple

Cons:
D It gives a mild tingling sensation.
D Still contains paraben.
D Not suitable for dry to normal to dry skin types, coz may cause skin dryness if used excessively.

Bye bye now J
Don't forget to follow me on

4 comments:

  1. Sayang aku nggak cocok pakai masker ini.
    Pipiku jadi gatel2, padahal ampuh buat ngurangin minyak. Rrrrrrrr..

    www.monicaagustami.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. kalau di aku ga cocok karena kulitku jenisnya kering, begitu pakai ini, kulit berasa kering kerontang, ketarik gitu hahahaa XD

      Delete
  2. Waaah pengen mak akuh, udah ada gak yahh di daerah daku.
    Bte mamake winda.kering kulit nya bisa pake ttmask Hyaluronic mak dijamin lembab bgt. Aku baru coba jatuh cintrong meskipum aku oily. baru daku post mamakk.
    Btw , Main ke blog daku yooOoo :D
    by BULEIPOTAN BLOG ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku kemarin udah baca kok Rifka hehehe kepingin coba trialnya tapi cuma berlaku buat JKT dan SBY hiks -__-"

      Delete

♥ Please leave some comments, I love reading your comments ♥
♥ Link hidup dan spam akan dihapus ya :) Terima kasih ♥

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...